Podiel slovenských výrobkov v nákupných košíkoch Slovákov dosiahol 54%

Najvyšší podiel slovenských výrobkov prieskum evidoval v kategórii základných potravín, a to 71 %, z toho pri múke 65 % a pri cukre 77 %. Vysoký, až 70-% podiel slovenských výrobkov bol podľa prieskumu aj v kategórii toaletný papier.
V kategórii tukové produkty je podiel slovenských výrobkov 51 %, v tom maslo 45 %, oleje 47 % a margaríny a melanže 41 %. Kategória mliečne výrobky zaznamenala taktiež 51-% podiel výrobkov slovenského pôvodu, z toho syry 44 %, mlieko 61 %, mliečne dezerty 34 % a jogurty 54 %. Kategória nápojov v prieskume zaevidovala 57-% podiel slovenských produktov, z toho pivo 67 %, sýtené nealko nápoje 33 % a vody 58 %.
Prieskum vykonala agentúra GfK Slovakia, s.r.o., na vzorke 1500 domácností, u 5443 položiek v 13 sledovaných kategóriách - pivo, maslo, sýtené nealko nápoje, jedlé oleje, múka, syry, margaríny a melanže, mlieko, mliečne dezerty, cukor, toaletný papier, vody a jogurty. Slovenský pôvod výrobku bol v prieskume identifikovaný na základe informácií na etikete dostupných pre kupujúceho.
Zdroj: TASR
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.