Podiel domácich produktov v nákupnom košíku Slovákov stúpol na 59 %

"Podarilo sa nám napĺňať ciele, ktoré sme si dali, aby v nákupnom košíku Slovákov bolo čoraz viac slovenského tovaru. V medziročnom porovnaní nám vyšli potešujúce výsledky – slovenský spotrebiteľ dá reálne do svojho košíka o 5 % viac slovenských produktov," spresnila.
Zvyšovanie podielu slovenských výrobkov v nákupných košíkoch spotrebiteľov sa darí podľa jej slov najmä vzdelávaním, pretože pokiaľ ľudia nedostanú informácie, tak si neuvedomia dôsledky svojho nákupného správania.
Pripomenula, že vzdelávať spotrebiteľa a stabilizovať jeho spotrebiteľské návyky nie je snahou na pár rokov. "To sa musí vžiť do celej jednej generácie, aby sa spotrebiteľské návyky medzi generáciami odovzdávali v rodinách doslova ako rozprávka," zdôraznila.
Informovala zároveň, že 4. ročník projektu KzNR sa zameria okrem vzdelávania v doterajších témach aj na vzdelávanie spotrebiteľa v súvislosti s jeho zdravotným stavom. "Budeme sa snažiť ísť aj do sektora služieb, najmä do segmentu verejného stravovania – jednak závodného stravovania, ako aj školského stravovania," dodala.
Zdroj: TASR
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.