Autor |
Správa |
rotez
Založený: 24 máj 2008 Príspevky: 5
|
Zaslal: So máj 24, 2008 11:01 pm Predmet: |
|
|
vdaka Samorost.
nejak to zblblo, toto povazuje za moj prvy prispevok, pritom som bol registrovany, aj prihlaseny pri tom predoslom. ale neva, hlavne ze som tu. |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Ne máj 25, 2008 12:08 am Predmet: |
|
|
U nás boli dva, ale asi 15 rokov dozadu ich predali naspäť do Rumunska. Ja sa na ne už veľmi nepamätám, ale vraj to boli dosť odolné stroje, jeden z majiteľou po predaji kúpil 8045 a na nej robil GO motora každý druhý rok ale to je iný exot. |
|
Návrat hore |
|
|
rado
Založený: 30 máj 2008 Príspevky: 1 Bydlisko: Pusté Úľany
|
Zaslal: Pi máj 30, 2008 9:13 pm Predmet: Re: Manžetová náprava |
|
|
CBS napísal: | Nechcem sa hádať, nemám ani štítok na nej, ale podľa mňa bola navrhnutá u nás, podobná koncepsia kĺbov ako Tatra 805 a V3S.
Rumunské boli asi prvé ťažké, zrejme ich neskôr začali vyrábať aj unás. |
zdravim, podla znalcov maju lahke napravy povod v americkych vojnovych strojoch Studebaker |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Pi máj 30, 2008 10:26 pm Predmet: |
|
|
Podla mňa nie je až tak dôlešité, kto vymyslel tú ktorú nápravu, určite sa na nich pričinili aj naši vývojári. Obe nápravy majú svoje pre aj proti, na jednej nevydržia manžety, na druhej počase začne tiecť olej z reduktora popri homokynetickom kĺbe a je to problém odstrániť, na ľahkej vraj odchádzajú homokynetické kĺby, no je to tým, že nefunguje spojka proti preťaženiu. Ľahká je určite vhodnejšia pre traktory v doprave (má menší valivý odpor). Ťažká je určite vhodnejšia na traktory UKT a traktory na ťažké poľné práce, kde je dôležité preniesť maximálnu mieru výkonu na podložku. My máme ľahkú nápravu, otec chcel zohnať ťažkú najmä kvôli orbe, do orby máme už výkonnejšie stroje a ľahká náprava nám v celku vyhovuje (doprava, sejba, valcovanie, kosenie a spracovanie lucerky,...) |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Št jún 19, 2008 1:08 pm Predmet: |
|
|
Nejaké Bielorusi u vás ešte behajú? V mojom okolí ich zopár ešte jazdí, len sused má dva, jeden chlapík má aj nového. |
|
Návrat hore |
|
|
tomas
Založený: 01 máj 2008 Príspevky: 30
|
Zaslal: Pi jún 20, 2008 5:13 pm Predmet: |
|
|
U nas len 1 novy. Stare vidiet len zriedka. |
|
Návrat hore |
|
|
VladimirSRB
Založený: 12 december 2010 Príspevky: 19
|
Zaslal: Po december 13, 2010 1:43 pm Predmet: |
|
|
Tu, u nas, v Srbsku ľudia ešte stale použivaju starých "Rusov" a našich IMT-ov na orbu a všetko ostatne. Aj ked si kupia noveho BELARUS-a stareho ešte nechaju vo dvore. Udržba je OK lebo len v mojej dediny mame dve predajne ktore predavaju sučiastky pre stare a nove traktory z bivaleho SSSR. Su lacnejši až ako na IMT.
Stare traktory može opravať každý majster aj v poli ak treba, a za tieto nove musiš čakať ich serviserov že by prišli.
Ja mam "Vladimirca" VTZ T-25A rok vyroby 1979. Kupil som ho pred štyrima rokamy za 2000 evrov. Robi orbu, sejbu... všetko, a ešte si rozhutujem kupiť jedneho LTZ T-40AS, to sa u nas da kupiť za tisicku.
Stavalo sa u nas že si ľudia kupia nový JD, CASE, DEUTZ... predaju otcoveho "Ruseka" - len že by ho nedali zadarmo, a potom pride neurodny rok a tak predavaju zem že by mali z čoho vyplatiť traktor alebo ho banka zobere späť. |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Ut december 14, 2010 11:32 am Predmet: |
|
|
Vitaj na fóre, je fajn, že tu mámu už aj niekoho zo zahraničia. Na Slovensku nie veľa traktorov zo SSSR, je tu hodne Zetorov, z ruska sa sem dovážaly najviac pásové traktory DT75 a veľké kĺbové K700A.
Nové stroje nakupujú iba súkromníci, ktorý majú stovky hektárov, je tu však plno drobných poľnohospodárov, ktorí obrábajú pôdu popri zamestnaní, pre nich je však nákup novej techniky v nedohľadne. |
|
Návrat hore |
|
|
VladimirSRB
Založený: 12 december 2010 Príspevky: 19
|
Zaslal: St december 15, 2010 2:26 pm Predmet: |
|
|
Dakujem za privytanie! U nas je taka rovanaka situacia že polnohospodari väčšinov obrabaju 2 - 10 ha + zamestanie alebo nie . Mame dosť takych strednich s 10 - 100 ha ale jestvuju aj títo čo maju viac ako 100. Tímto strednymy sa da kupiť a vačšinov už maju nove BELARUS traktory.
Inač mame aj my tu starych a novych ZETOR-ov len su tu drahe sučiastky na nich. Naše traktory z byvalej SFRJ(Juhoslavia) su ŠTORE(Slovinsko), TORPEDO(Chorvatsko), IMT a IMR(Srbsko). Či to u vas nieto?
Naposledy upravil VladimirSRB dňa St december 15, 2010 3:41 pm, celkom upravené 1 krát. |
|
Návrat hore |
|
|
VladimirSRB
Založený: 12 december 2010 Príspevky: 19
|
Zaslal: St december 15, 2010 3:32 pm Predmet: |
|
|
CBS napísal: | Z ruska sa sem dovážaly najviac pásové traktory DT75 a veľké kĺbové K700A. |
K700A, kíbový - je to "Kirovec"? Bolo tu aj našych velkych kíbovych, na priklad IMT 5220, a ten pásový DT75 to neviem... Moj kamarad ma jedniho prastareho HTZ DT20 ale ten je na kolesach. Ja som pásovy traktor tu nikdy ani nevidel, ale v buducnosti asi bude potreba na takychto traktorov a kombajnov. Sme mali zaplavy tento rok, ludia davali dvojite kolesa na kombajny aby mohli skosiť žito. |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: St december 15, 2010 11:24 pm Predmet: |
|
|
Tento rok to bola katastrofa, máme asi 2 ha pôdy kde sa nedá od leta dostať, je tam blato, spodné vody sú vysoko, je to zlé.
Presne, K700A - Kirovec, tie traktory IMT 5220 sa vyrábali niekde v bývalej Juhoslávii, pod licenciou Mercedes?
Na tomto odkaze je fotka DT75, tie traktory sa vyrábajú ešte aj dnes bez väčších zmien
http://www.tractordata.co.uk/others/pages/belarus_1973/index.htm |
|
Návrat hore |
|
|
VladimirSRB
Založený: 12 december 2010 Príspevky: 19
|
Zaslal: Pi december 17, 2010 10:09 pm Predmet: |
|
|
Viem len že IMT z Belehradu vyrabal modely 533, 539 a 558 ktory boli licencia MF, a ostatne IMT traktory su "domaca mudrost". Nie som isti za tieto obrovske modely ako 5220(ca. 200ks), ale nepočul som za žiadnu spolupracu s mercedesom čo sa tyka traktorov. Viem len že v Priboju(Srbsko) vyrabali nakladne auta FAP ako licenčna verzia Mercedes.
Inač, pači sa mi ten pásovy Rusek, je naozaj ako tank Vyzera škaredy, ale polnohospodarom ani netreba "maneken". Dakujem za fotku! |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Po december 20, 2010 2:45 pm Predmet: |
|
|
ďakujem za info ohľadom IMT
Tie pásáky DT75, hodne sa používajú na drobné zemné úpravy, väčšinou majú dozérové radlice, okolo domu je to celkom dobrý pomocník, ani do poľa by to nebolo zlé, ale sedieť celý deň v tej malej kabíne.... neviem či to robili pre nejakých kaukazských škriatkov človek sa v tom nemôže ani vystrieť, lebo si búcha hlavu o strop a keď sa neprikrčí, do predu toho tiež veľa nevidí. |
|
Návrat hore |
|
|
VladimirSRB
Založený: 12 december 2010 Príspevky: 19
|
Zaslal: Št december 23, 2010 12:31 am Predmet: |
|
|
Komunisticka filozofia - naozaj ako na ich bojovych strojach z druhej svetovej vojny - pohodlie je v druhom plane. Je to vlastne na pracu(alebo vojnu), nie je tam žiadne miesto pre luxus! Koho boli hlava nech si da helmu na hlavu ako každy normalny vojak!
Rovnaky problem ma LTZ T-40 a staršie modely MTZ T-50, T-52 a T-82 |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Ne december 26, 2010 7:30 pm Predmet: |
|
|
Ten LTZ T40 má asi sused, on má však opačný problém, má to dovezené z francúska a namiesto kabíny je iba ochranný rám a strecha, tak plánuje dorobiť dvere a zaskliť, lebo už ho pár krát poriadne prefúkalo Inak si ten traktor nevie vynachváliť, pre ľahšie práce je dobrý. Na tých veľkých a úzkych zadných kolesách lepšie prejde aj po blate ako Zetor. Nie len Rusi zanedbávali dosť komfort, hluk a vybrácie dosť unavujú, za hodinku si to človek ani nevšimne, ale keď v tom sedí celý deň, má toho dosť. |
|
Návrat hore |
|
|
|