Autor |
Správa |
Z3340
Založený: 01 máj 2011 Príspevky: 19
|
Zaslal: Ne máj 01, 2011 7:34 pm Predmet: Zetor 3340 strata ťahu |
|
|
Zdravím Vás som tu nový , no hĺadam niekoho kto bi mi pomohol s mojimi poruchmi na zetore 3340. Traktor som kupil toho roku a ked som ho dal do záberu tak stracal ťah no a cez vyfukove potrubie jednej hlavy hadzalo sairait ( neviem či to bol olej alebo nespalena nafta) tak som najprv vymenil trysk co som doma mal , bol to z 3011 no sairait išiel zas a ťah mal ešte slabší a zistil som aj že mi berie olej. Tak som nevahal a rozobral som hlavy vybrusil som ventily vybral som piesty a zistil som že 2 vložky maju jemne smužky a piesty mali tež male ryhy zrejme bol zadrety a museli byť kružky menene lebo tie neboli najhoršie no vymenil som aspoň kružky ,hlavu som prehodil na druhe miesto ked bude hadzat sairait z tej istej hlavy na druhom mieste tak ju vymenim no a dal nastaviť ventily . Keď som ho poskladal ťah sa mu ani nezlepšil ale zatial nehadza sairait do vyfukoveho a olej ešte neviem či berie menej ale určite bude pre tie smužky brať , no ja vela nechodim a robim si ho pre seba ale vela do motora zas investovat nechcem. No preto sa Vás pýtam čo mam ďalej opravovať Ja by som skúisil najprv vymeniť palivový filter potom nastavyť trysky no neviem na kolko . Čerpadlo sa mi zda byť v pohode štartuje pekne. Čo nyvrhujete vy Ďakujem |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: St máj 04, 2011 9:05 pm Predmet: |
|
|
Vitaj na fóre žial vládne tu dosť komorná atmosféra.
Kúpil si šikovný stroj. Už keď si mal piesty vonku, to si už bol skoro v pólke GO, osobne by som bol radšej zainvestoval, a vedel by si, že budeš mať kľud.
Ak išiel humus z niektorého valca, mohlo to byť iba tesnenie, alebo v krajnom prípade prasknutá hlava. Olej čo pretlačia krúžky zhorí a nezostáva po ňom iba namodralí odtieň dymu.
Trysky treba určite pozrieť, demontáž netrvá dlho a kvalita vstrekovania má dosť vplyv na výkon a spotrebu.
Môžeš vymeniť aj palivový filter, odporúčam prekontrolovať všetky náplňe, prípadne vymeniť. Prematať všetky maznice, skontrolovať vôle na nábojoch kolies,...
na tomto odkaze si môžeš stiahnuť návod, je sice na 5245, ale to je v podstate to isté http://www.uloz.to/3717937/navod-k-obsluze-zetor-5211-7245-pdf
Prajem veľa zdaru a kopec motohodín bez poruchy |
|
Návrat hore |
|
|
Z3340
Založený: 01 máj 2011 Príspevky: 19
|
Zaslal: Št máj 05, 2011 5:31 pm Predmet: |
|
|
Ďakujem ti CBS no ten palivovy filter som rozobral a bol trochu zanesený no vymenim ho a chcem sa ešte spítať keď chcem dať nastaviť stryki tak na koľko aby mal super ťah |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Št máj 05, 2011 7:45 pm Predmet: |
|
|
Vstrekovací tlak je 17,5 MPa, no dôležité je aby tesnili a rovnomerne rozprašovali. |
|
Návrat hore |
|
|
Z3340
Založený: 01 máj 2011 Príspevky: 19
|
Zaslal: So máj 07, 2011 11:09 am Predmet: |
|
|
Dam to určite mechanikovi nastaviť ale teraz musim kupiť nove predne pneu , sú tam 9.5 24 . Tu pri Prešove značka SEHA - turecké stoja 130€/ks tak to zoberiem ,no neviete o niečom lepším za dobru cenu |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: So máj 07, 2011 4:13 pm Predmet: |
|
|
Presne také sme kupovali na 5748, tiež Seha, cenu si však nepamätám, no neviem či neboli drahšie. Na 5748 sa mi však tie pneu nepáčia, origo rozmer bol 9,3 a už tak išiel predok mierne rýchlejšie.
Máte bližšie Ukrajinu, možno by by sa našiel predajca pneu Dneproshima za lepšiu cenu. |
|
Návrat hore |
|
|
Z3340
Založený: 01 máj 2011 Príspevky: 19
|
Zaslal: Ne máj 08, 2011 9:05 am Predmet: |
|
|
Som pozeral tu značku Dneproshima a bola o 6 € drahšia no 6€ hore dolu ale aj tak mam bližšie tu do Prešova a už som si ich rezervoval ale aj tak ďakujem . Keď prezujem pneu tak začnem riešiť servo ono je uložene nad carraro napravou . Tečie mi cez tie semeringy na tom pieste a dosť ťažko ide riadenie pri menšich a stredných otačkach až keď mu pridam tak potom ide ľahko , no keď som ho kupil tak v nadrške na olej ku servu bolo malo oleja ani na ryske neukazalo tak som dolial . Môže mať na to vplyv aj viac druhov oleja čiže zmiešanie olejov |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Ne máj 08, 2011 12:49 pm Predmet: |
|
|
Piest by sa mal dať ľahko pretesniť, ta máš hydrostatické riadenie? (iba piest na náprave, žiadne tiahla iba hadice) Dávno som už nesedel v zetore zo servom, nepamätám sa ako ide riadenie na voľnobeh, ale na crystáloch ak točíš volant na mieste, tiež ide ťažšie na voľnobeh.
Do serva má ísť hydraulický olej, výrobcovia samozrejme zakazujú miešanie olejov, no je to viacmenej jedno. Hydraulický olej je riedky, občas sa nahrádza olejom pre zmiešané náplne PP80 pri zodratej hydraulike je to s ním trocha lepšie.
To že sa mení sila otáčania volantom od otáčok motora je normálne, ale teplota oleja by na funkciu nemala mať vplyv. Keď pretesníš piest (treba vymeniť všetky manžety) malo by to byť lepšie, potom skús porovnať ako ťažko ide riadenie na voľnobeh pri studenom motore a po dlhšej jazde, ak je čerpadlo OK nemal by si pocítiť rozdiel. |
|
Návrat hore |
|
|
Z3340
Založený: 01 máj 2011 Príspevky: 19
|
Zaslal: Po máj 09, 2011 4:28 pm Predmet: |
|
|
No ale PP80 je prevodovy olej to može isť do serva, a nemôže byť zavzdušnene servo alebo by možno trebalo pretesniť riadiacu jednotku pod volantom |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Ut máj 10, 2011 11:53 am Predmet: |
|
|
PP80 je pre prevodovky, ktorých náplň využíva aj hydraulika. Hydraulický olej je lepší, hlavne v zime, ale väčšia viskozita u PP80 spôsobuje menšie úniky tlaku na netesnostiach. S orbitrolom (riadiaci rozvádzač)veľa skúseností nemám, ale keď riadenie ide ľahko v otáčkach, tak ten zlý nebude. Možno to robí iba netesný pretlakový ventil. Máne orbitrol na dvoch traktoroch a kombajne, no problémy s tým neboli. Keby si to mal zavzdušnené, tak by ti riadenie išlo naprázdno. Ak sa ti dá točiť namieste volantom pri vyššom voľnobehu 800 - 1000ot/min v pohode jednou rukou, nejak by som sa tým nezaťažoval. |
|
Návrat hore |
|
|
Z3340
Založený: 01 máj 2011 Príspevky: 19
|
Zaslal: Ut máj 10, 2011 7:58 pm Predmet: |
|
|
OK .No aj tak najprv poriešim pneu potom pretesnim piesta riadenia a dam nastaviť trysky no počul som že čerpadlo ma na sebe take zarezy a keď ho uvolnim na šrubach a trochu ho posuniem nahor alebo nadol od toho zarezu tak zvyši vykon čo je natom pravdy a keď je na tom niečo pravdy tak do ktorej strany ho treba posunuť nahor či nadol od zarezu teras su zarovno |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Ut máj 10, 2011 9:38 pm Predmet: |
|
|
Teraz si ma dostal neviem absolutne o čom je reč, žiaľ neviem ako to čerpadlo vypadá. Neviem či to bude až také jednoduché. Klasické zubové čerpadlá mávajú po bokoch tesniace platničky, ktoré obyčajne dotlášajú gumové O-krúžky, neikedy stačí pomeniť O-krúžky a tlak sa trocha vylepší, ak sú tieto tesniace plátky viac zodraté, zvykne sa obrusovať blok čerpadla. |
|
Návrat hore |
|
|
Z3340
Založený: 01 máj 2011 Príspevky: 19
|
Zaslal: Pi máj 13, 2011 10:39 am Predmet: |
|
|
Dnes maju prisť na predajnu tie pneu tak zajtra pojdem po nich a prezujem to už konečne zatial som nafarbil disky a pomaly si ho skladam |
|
Návrat hore |
|
|
Z3340
Založený: 01 máj 2011 Príspevky: 19
|
Zaslal: Po máj 23, 2011 12:48 pm Predmet: |
|
|
Tak som dal nastaviť tie stryky na 17,5 MPa . Mechanik nechapal ako ten traktor mohol vôbec fungovať ,hovoril že jeden nebol vôbec prechodný a nafta mu išla cez prepad druhy len zalieval a nerozprašoval a treti rozprašoval ale bol nastaveny na 13 MPa. Po založeni strykov som traktor naštartoval a zistil som že ma ostrejši zvuk a dvihli sa mu trochu otačky Piest na riadenie som pretesnil ale aj tak ide dosť ťažko riadenie rovnako ako za studena aj po dlhšej jazde . Sused ma robeny traktor a tieš ma riadenie podobne ako ja len ten piest je uloženy pri pravom kolese a ma tieš len rozvadzač pod volantom ako ja a hovoril že mu na strednych otačkach rovnako ťažko išlo ako mne tak len ovzdušnil tu riadiacu jednotku pod volantom a už mu išlo ľahšie . Ja tam ovzdušnovak nemam ale som povolil hadice a potočil som do stran a dotiahol ich no nepomohlo to . Ja by som skusil ešte to ovzdušniť no neviem kde |
|
Návrat hore |
|
|
CBS
Založený: 20 apríl 2008 Príspevky: 157 Bydlisko: okres Levice
|
Zaslal: Po máj 23, 2011 2:03 pm Predmet: |
|
|
Čerpadlo, trysky, to je srdce motora, teraz musí ísť motoricky oveľa lepšie. Jediné miesto, kde môže robiť vzduch neplechu je orbitrol (rozvádzač) je aj najvyššie, takže s v ňom môže držať vzduch. Na kombajne nám to nerobilo problémy, keď bolo málo oleja, dolial sa a všetko bolo bez problémov. Skúsiť možno povoliť najprv jednu trubku na piest, trocha otočiť volantom pri naštartovanom motore, potom druhú.
Keď sa to nemení s teplotou oleja, čerpadlo by malo byť v poriadku. Ak nepomôže to odvzdušnenie, pozrel by som poistný ventil. Ak dobre netesní, pri vyšších otáčkach si to nevšimneš, ale pri nízkych čerpadlo nestíha pokryť úbytok tlaku. |
|
Návrat hore |
|
|
|